زندگی نامه سامول یروینیان - Samvel Yervinyan biography

HTML clipboard

نام:

فارسی: سامول - ساموئل                          انگلیسی: Samvel

نام خانوادگی:

فارسی: یروینیان                        انگلیسی: Yervinyan

متولد: 5 بهمن 1345 (25 ژانویه 1966) در شهر ایروان ارمنستان

نژاد: ارمنی

ساز: ویالون

سامول در سال 1966 در شهر ایروان (Yerevan) در جمهوری ارمنستان چشم به جهان گشود. او از همان دوران کودکی علاقه ی بسار زیادی به نواختن ساز و ایجاد صدا های متفاوت با ساز های متفاوت بود. با این که توانایی خواندن نت را نداشت اما به طور تجربی می توانست ساز بزند. در سن 7 سالگی پدر وی که علاقه ی شدید او را در زمینه ی موسیقی می دید ، تصمیم گرفت که او را نزد استاد آرمن میناسین برای فراگیری رسمی موسیقی بفرستد. سامول با وجود سن کمش خیلی زود توانست نظر استاد آرمن را به خود جلب کند. او در دوران ابتدایی در اکثر مسابقات شرکت می کرد و در بیشتر آن ها رتبه اول و در تعداد کمی رتبه ی دوم را به دست می آورد. با این که استاد آرمن به او چندین ساز مختلف را می آموخت ولی سامول ساز اصلی خود را ویالون انتخاب کرد.




او بدون گذراندن تحصیلات دبیرستان وارد دانشکده ی هنر ارمنستان شد و در آنجا نیز توانست موفقیت های بسیاز زیادی را کسب کند به طوری که با وجود کم بودن سنش نسبت به دیگران ، سایر دانشجویان وی را "استاد" صدا می زدند. او در سال 1980 (یعنی در سن 14 سالگی) توانست از آنجا فارغ التحصیل شود. او با این که مدرک معتبری از آن دانشگاه گرفته بود ، نتوانست فراگیری موسیقی را کنار بگذارد. برای همین به کنسرواتوار چایکوسکی رفت و نزد استاد ادوارد دایان فراگیری موسیقی را ادامه داد. فعالیت ها و پشتکار او استاد ادوارد را شگفت زده کرده بود به طوری که از وی نقل شده: سامول به زودی چهره ی شماره یک ویالون خواهد شد.




او توانست در سال 1993 مدرک دکترای خود را در رشته ی آهنگسازی و نوازندگی ویالون از کنسرواتوار موسیقی کمیتاس بگیرد. سامول علاقه زیادی به سبک ویالون ایرانی داشت و یک بار هم به ایران سفر کرد.  آلبوم های وی فروش بسیار خوبی در مقایسه با سایر نوازندگان داشت و به همین دلیل اسم او از مرز های کشور ارمنستان فراتر رفت. در سال 2002 - 2003 یانی برای Ethnicity از وی دعوت کرد و از آن زمان تا کنون هنوز با یانی مشغول همکاری است. به گفته یانی: سامول تنها نوازنده ایست که می تواند بدون این که من به او چیزی بگویم ، آهنگی را بنوازد که من در آن زمان از او می خواهم.




کپی برداری از مطالب فوق تنها با ذکر منبع مجاز می باشد

نظرات 12 + ارسال نظر
فرهنگ شنبه 9 بهمن 1389 ساعت 09:45

سلام شما میدونید البوم های سایاکا کاتسوکی را باید از کجا تهیه کنم؟؟لطفاً کمکم کنید.

بهنام بیجاری چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 02:38

ممنون از این همه تلاش
میشه خرید پوستی کارهای یانی رو بزاری

ثمین دوشنبه 12 مهر 1389 ساعت 16:04

مرسی از جواب

ثمین جمعه 2 مهر 1389 ساعت 00:50

جالب بود پیشنهاد سامول در مورد کسانی که دوست دارند مثل او باشند چیه؟

محمد احمدی یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 13:56

اینم یادم رفت بگم. ای کسانی که میگین بیژن استاد سموله، یا بیژن بهترین ویولنیست دنیاست، شما واقعا ملاکتون چیه؟ از کجا این حرفا رو میزنید؟ چقدر در زمینه ی موسیقی مطالعه کردین و اطلاعات دارین؟ (البته بنده هم به کارهای استاد مرتضوی علاقه خاصی دارم)
راستی یه سوال هم داشتم: سمول توی کنسرت جدید یانی در امریکای جنوبی شرکت داشته یا نه؟ قطعه ی جدیدی رو هم نواخته؟

بله شرکت داشته اما نمی دونم قطعه ی جدیدی را اجرا کرده یا نه

محمد احمدی یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 13:46 http://ahmadi7118.blogfa.com

سلام. ممنون از مطالب قشنگتون. کمتر کسی رو دیدم که به اندازه ی بنده به سمول علاقه داشته باشه. شنیدن و دیدن کارهای سمول جزئی از زندگی منه. به گفته ی استاد موسیقی بنده، سمول توانایی عجیبی داره. ایشون میگن خنده داره که بگیم سمول شاگرد بیژن مرتضویه. ولی متاسفانه توی اینترنت بنده بارها دیدم که خیلی ها میگن سمول شاگرد بیژنه!!! سمول فقط ۲ تا از نت هایی رو که بیژن اجرا کرده رو خیلی بهتر از بیژن اجرا کرده. مثلا در کنسرت ۲۰۰۶ یانی در قطعه ی فور آل سیزن سمول در اجرای خودش قسمتی از آهنگ قدیمی گل زرد (شیراز) رو اجرا میکنه. این آهنگ ماله بیژن نیست. البته بیژن در سبک خودش استاده ولی اصلا با سمول قابل مقایسه نیست. سمول در سبک های مختلف تواناست و آهنگ های زیبایی رو هم میسازه. انشاا... اگه خواستین بازم از سمول مینویسم.

محمد اسماعیل پور دوشنبه 4 مرداد 1389 ساعت 19:25 http://m51.blogsky.com/

سلام.عالی بود.جدا این نوازنده غوغا کرده و با چشم بسته میشه گفت این اهنگ رو یرنیان یزنه.به قول دوستمون مخصوصا تو انتیل د لست مومنت در امریکا و مکزیک.
اما با مه ی این حرفا لطفا زندگینامه ی سایاکا کاتسوکی رو هم بزار.بی نهایت ممنوم

چشم ... حتما به زودی میذارم!

مصطفی پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 16:00 http://samvel.blogfa.com

متشکرم علیرضا جان واقعا جالب بود واقعا سامول نابغه هستش بازم از این استاد برای ما بگو

فواد کیان چهارشنبه 30 تیر 1389 ساعت 00:06 http://www.cdeb-club.ir

سلام
کارت حرف نداره
عالی بود

حمید سه‌شنبه 29 تیر 1389 ساعت 22:58

تشکر میکنم از اطلاعات مفیدتان . چند جایی تو اینترنت خوندم که ساموئل با بیژن مرتضوی همکاری داشته و کاملا همدیگر را میشناسند و بعضی از قطعه هایی که در کنسرتهای یانی اجرا کرده سبک ایرانی داره و اینهارو از مرتضوی یاد گرفته میخواستم ببینم میتونی صحت این موضوع رو پیگیری کنی و نتیجه رو روی وب سایت بزاری یا برام بفرستی . با تشکر

من نتونستم دلایل معتبری مبنی بر این که سامول با بیژن همکاری داشته یا نه پیدا کنم!
اگه که شما منبع معتبری دارید من میتونم با اسم خودتون به اون مطلب اضافه اش کنم ... البته اگه بخواید!

محمد رضا دوشنبه 28 تیر 1389 ساعت 00:47

ممنون علیرضا جان ...
خیلی دلم میخواست بدونم سامول چجوری موهاش رو سفید کرده که فهمیدم داشمون به عمرش یه بارم نرفته آسیاب ... خداوکیلی فقط سامول می تونه دست یانی رو بلرزونه ( البته تو دادن پول ) آنتیل د لست مومنت رو که عملا چار پنج پله ارتقا داد .

محمد* یکشنبه 27 تیر 1389 ساعت 23:21

ممنون علیرضا جان بابت پست جالب و پاسخت.
امیدوارم بازم از شهرداد روحانی کلیپ پیدا کنی و بذاری.
در ضمن امیدورام همیشه همینجور با انرژی باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد