بیستمین سالگرد کنسرت بزرگ آکروپلیس

http://s1.picofile.com/file/7948784729/Acropolis_Greece_.jpg

(برای دیدن تصاویر در سایز واقعی روی تصویر مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه View image یا Open image in new tab را انتخاب کنید)


20 سال پیش در چنین شبی کنسرت آکروپلیس اجرا شد.
این پروژه برای 3 شب از 24 تا 26 سپتامبر 1993 در آمفی تئاتر هرودس آتیکیوس آتن برنامه ریزی شده بود.
این برنامه توسط یانی،گروه اصلی او و همچنین با دعوت از ارکستر سمفونی لندن با تنظیم و رهبری شهرداد روحانی اجرا شد که مقدمات آن 6 ماه به طول انجامید.
یانی برای تبلیغ این کنسرت در سراسر جهان بسیار خرج کرد که سرانجام از شبکه آمریکایی PBS پخش شد.ویدیوی این کنسرت در 65 کشور به طور زنده و همزمان پخش شد و حدود نیم میلیارد بیننده را جذب خودش کرد.
ویدیوی این کنسرت در تاریخ 1 مارس 1994 توسط Private Music منتشر شد و برای 229 هفته در صدر جدول محبوب ترین و پر فروش ترین موزیک ویدیو مجله بیلبورد قرار داشت و همچنین نامزد دریافت جایزه Emmy شد و همینطور پس از انتشار در جایگاه دوم پر فروش ترین ویدیوی جهان قرار گرفت.پر فروش ترین موزیک ویدیو Thriller مایکل جکسون بود.
بیش از 750 هزار نسخه از ویدیوی این کنسرت و همچنین بیشتر از 7 میلیون نسخه از آلبوم این اجرا در سراسر جهان فروخته شد.آلبوم این کنسرت در رتبه نخست جدول بهترین آلبوم موسیقی عصر نو در مجله هفتگی بیلبورد قرار گرفت و همینطور رتبه پنجم در جدول بیلبورد 200.
(مجله بیلبورد سندی برای میزان محبوبیت و شهرت یک هنرمند یا گروه موسیقی است و به ‌عنوان یک منبع تخصصی و بیطرف در حوزه اطلاعات صنعت موسیقی شناخته می‌شود.)
به گفته کارشناسان موسیقی قطعه Acroyali/Standing in Motion که در این کنسرت اجرا شد از نظر ریتم آهنگ و هماهنگی در ساختار ملودی ها مشابه قطعه 448 موتزات می باشد.
به گفته شهرداد روحانی نصف دوئت ویولن قطعه Within Attraction که همراه کارن بریگز اجرا شد به صورت بداهه بوده.
به یاد ماندنی ترین کنسرت و بزرگترین موفقیت برای یانی کنسرت آکروپلیس هست چرا که به گفته خود او همه خانواده و دوستان یانی در اون کنسرت حضور داشتند و همینطور تنها کنسرتی است که در زادگاه او یعنی یونان اجرا شد.
یانی راجع به کنسرت گفت:

3 دقیقه اول کنسرت انقدر استرس داشتم که دستام می لرزید ولی بعدش اطرافم رو نگاه کردم و معبد پارتنون رو دیدم و به خودم گفتم باورت میشه؟فوق العاده ست.رویای من بود که بعد از دو دهه دوری از وطن برگردم و در آکروپلیس کنسرت اجرا کنم.

این پروژه یک سال و نیم زمان برد تا برنامه ریزی و اجرا بشه.از همه کسانی که به من کمک کردند تا این رویا به حقیقت بپیونده قدردانی می کنم.این اولین بار بود که پدر و مادرم میان تا اجرای من رو ببینند و این بهترین حسی هست که از کنسرت به یاد دارم.اونها بین جمعیت نشسته بودند و می تونستم صورتشون رو توسط نوری که بر روی آنها برای فیلمبرداری بود ببینم.
بردلی جوزف یکی از دو نوازنده کیبورد اینطور از کنسرت یاد می کنه:
بعد از این همه سال وقتی به عقب نگاه می کنم می بینم که یکی از نقطه های اوجی که داشتم اجرای کنسرت آکروپلیس با یانی بوده.وقتی تمام این فرهنگ های مختلف با زبان خاص خود،تجهیزات اجرا،مسافرت و مشکلات آب و هوا دور هم جمع می شن رو تصور کنید.هنوز یادم هست که درست قبل از اجرا پلیس ها با همراه سگ ها در اتاق های رختکن به دنبال احتمالات بمب گذاری بودند.مردم هنوز پیش من میان و از اینکه این کنسرت چه تاثیری در زندگی آنها داشته برایم می نویسند...

نظرات 3 + ارسال نظر
علی یکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 12:05 http://alipasherekotah.blogfa.com

یانی فوق العاده هست.
لطفا لینک پخش از روی وب و همینطور دانلود دو تا آلبوم آکروپلیس و هندوچین رو تو وبلاگتون بگذارید.

ممنون

امیرمحمد شنبه 17 اسفند 1392 ساعت 21:38 http://amirmohammad1376.blogfa.com

سلام،من وبلاگم درمورد یانیه،تبادل لینک میکنید؟

مهتا شنبه 6 مهر 1392 ساعت 13:52

سلام چه قدر خوشحالم که همچین سایتی هست من شیفته ی یانی ام موفق باشین و همیشه لطفا باشییین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد